کارتن سازی مارال

کارتن سازی مارال | جعبه سازی در اصفهان | کارتن سازی در اصفهان | چاپ و جعبه سازی | 09133083071

کارتن سازی مارال

کارتن سازی مارال | جعبه سازی در اصفهان | کارتن سازی در اصفهان | چاپ و جعبه سازی | 09133083071

کارتن سازی مارال

کارتن سازی مارال تولید کننده انواع کارتن ، جعبه دایکاتی ، جعبه لمینتی ، جعبه مقوایی و چاپ فلکسو با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب می باشد.
09133083071

۱۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

تولید جعبه گز

تولید جعبه گز از اهمیت بالایی برخوردار است . گز به عنوان بهترین سوغات شهر اصفهان , کرمان ، یزد و چهار محال بختیاری طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است .

گز در انواع مختلف آردی ، لقمه ایی ، شکلاتی ، سوهان گزی و … می باشد . طراحی و تولید جعبه گز باید به گونه ای باشد که در مجاورت هوا و رطوبت قرار نگیرند .تولید جعبه گز به منظور داشتن کیفیت و مقاومت بالا برای صادرات و بسته‌ بندی ‌های فروشگاهی استفاده می شوند .

 

 

تولید جعبه گز

 

 

تولید جعبه گز صادراتی در اصفهان

طراحی و تولید جعبه و کارتن های مخصوص گز صادراتی باید ضد رطوبت باشند و محصولات سالم بمانند . برای داشتن این ویژگی باید از کرافت سنگین در ترکیب بسته بندی استفاده شود . معمولا در بیشتر موارد از جعبه مقوایی با مقوای ایندربرد برای گز استفاده می کنند . مقوای ایندربردد در بازار با نام مقوای بهداشتی نیز شناخته می شود و دارای گواهینامه بهداشت می باشد . معمولا در بسته بندی های موادغذایی و آجیل و خشکبار مورد استفاده قرار میگیرد.

برای تولید جعبه گز از چاپ فلکسو و رویه‌ی سفید به صورت سه لایه استفاده می شود . این نوع بسته بندی بیشتر جهت صادرات صورت می گیرد.

کارتن مارال به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان جعبه گز در اصفهان ، با تولید جعبه های خاص ، خلاقانه و زیبا افتخار تولید جعبه گز برای برندهای بزرگ و معروف اصفهان را دارد.

 

چاپ اختصاصی جعبه گز

پس از طراحی و تولید جعبه گز نوبت به چاپ جعبه می رسد . چاپ اختصاصی توسط انواع دستگاه های مدرن انجام می شود . چاپ جعبه گز به صورت افست تا ۶ رنگ انجام می شود و همچنین انواع خدمات پس از چاپ بر روی جعبه قابل اجرا می باشد .

خدمات پس از چاپ شامل طلاکوب , سلفون و یووی است . طلاکوب نقش بسیار مهمی در زیبایی جعبه دارد. شما می توانید لوگو یا هر قسمت دیگری از جعبه را طلاکوب کنید . طلاکوب کردن لوگو باعث می شود تا امکان اصیل بودن برند و محصول شما حفظ شود . سلفون معمولا به دو صورت براق و مات وجود دارد که باعث زیبایی ظاهری جعبه می شود و تا حدودی باعث مقاومت بیشتر نیز می گردد.

یووی به صورت یک پوشش براق بر روی جعبه قرار می گیرد که علاوه بر زیبایی باعث مقاومت جعبه در محیط های مرطوب نیز می گردد .

 

قیمت بسته بندی جعبه و کارتن گز

تولید جعبه و کارتن گز در مدل ها و انواع مختلفی انجام می شود. پر استفاده ترین مدل های این محصول , جعبه مقوایی و هارد باکس می باشد . قیمت این دو جعبه نیز با یکدیگر متفاوت است و معمولا قیمت جعبه های هاردباکس از جعبه های مقوایی نیز بیشتر است .

در موارد بسیار نادر که محصول برای مشتریان خاص در یک کشور عرضه می گردد، از هاردباکس استفاده می کنند. هاردباکس یا جعبه های سخت با مقاومتی که دارند از کالا به بهترین شکل ممکن محافظت میکنند.

 

موارد تعیین کننده قیمت جعبه و کارتن بسته بندی گز با توجه به جنس جعبه ، اندازه و تعداد تیراژ و نوع چاپ و بسته بندی می باشد . قیمت جعبه های صادراتی نیز با توجه به جنس ، تیراژ سفارش و عوامل دیگر تعیین می شود و با توجه به جنس و کیفیت مقواها قیمت متفاوتی نیز دارند .

 

سفارش آنلاین جعبه گز

کارتن سازی مارال یکی از جعبه و کارتن سازی های اصفهان می باشد . این مجموعه در زمینه چاپ و بسته بندی، بهترین و با کیفیت ترین بسته بندی های صادراتی را طراحی و تولید می نماید.

شما میتوانید برای تولید جعبه گز در اصفهان و کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با مشاورین ما با شماره زیر تماس بگیرید .

09133083071

حسین آقایی

  • کارتن مارال

تولید جعبه و کارتن خرما

تولید جعبه و کارتن خرما با توجه به میزان تولید خرما در کشورمان از اهمیت بالایی برخوردار است .

نام ایران در لیست پنج کشور بزرگ صادرکننده خرما قرار دارد. با توجه به شرایط اقلیمی ایران در 15 استان، خرما کشت می‌شود. جالب تر این که در این میان، 5 استان سهم 99 درصد از خرمای تولیدی کشور را بر عهده دارد. محبوبیت این ماده غذایی به اندازه ای است که امروزه آن را به سراسر جهان و بیشتر مناطق صادر می کنند. به همین دلیل برای جا به جایی خرما و ارسال آن به مناطق مورد نظر باید ابتدا آن را به خوبی بسته بندی کرد.

 

تولید جعبه و کارتن خرما

 

تولید جعبه و کارتن خرما در اصفهان

یکی از موارد بسیار مهم در فروش محصولات، بسته‌بندی آن‌ها می باشد. بسته‌بندی نه ‌تنها در حفظ سلامتی محصول نقش بسیار مهمی دارد، بلکه عاملی مهم در بازاریابی و فروش نیز هست. با توجه به اهمیت حفظ سلامت خرما و همچنین ویژگی‌های ظاهری آن، باید به روند تولید جعبه و کارتن خرما توجه کافی داشت. کارتن مارال تولید کننده انواع جعبه و کارتن خرما این افتخار را دارد که با تولید محصولات با کیفیت در خدمت هموطنان عزیز می باشد.

 

شرایط محیطی مانند نور و رطوبت و همچنین آسیب‌های فیزیکی، کیفیت خرما را به ‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل، سفارش جعبه خرما از ضروریات فروش و انتقال  با کیفیت این محصول به نقاط مختلف است.

نکته‌ای که در تولید جعبه خرما اهمیت دارد، بهداشتی بودن مواد سازنده کارتن است که با خرید کارتن خرما صادراتی از مراکز معتبر، خیالتان بابت این موضوع راحت خواهد بود.

جعبه و کارتن خرما باید به ‌گونه‌ای باشد که بتواند از محصول در مراحل انبارداری، انتقال به سایر نقاط و همچنین صادرات، تا زمانی که به دست مشتری برسد؛ مراقبت کند. همچنین باید به نحوی باشد که بتواند مانع از ورود نور،رطوبت، گرد و خاک و سایر مواد به درون جعبه خرما شود.

 

 

 

نکات مهم در قیمت تولید جعبه و کارتن خرما

 

توجه به نوع خرما

اگر قصد خرید مناسب‌ترین کارتن بسته‌ بندی خرما را دارید، لازم است نوع خرما را در نظر داشته باشید. چون خرماها با توجه به تنوعی که دارند، ویژگی‌های ظاهری‌شان مانند مقاومت به ضربه، مقاومت به نور، مقاومت به دمای محیط و سایر عوامل محیطی در آن‌ها نیز متفاوت است. به همین دلیل، گونه و نوع خرما در خرید کارتن خرما و همچنین در قیمت کارتن بسته ‌بندی خرما تأثیرگذار است.

 

تولید جعبه و کارتن خرما بر اساس وزن محصول

مورد دیگری که در سفارش و خرید جعبه خرما نقش زیادی دارد؛ وزن محصول است. جعبه خرما باید به‌خوبی بتواند وزن محصول را تحمل کند و از مقاومت و استحکام خوبی برخوردار باشد. اگر وزن خرمایی که قصد بسته‌بندی آن را دارید، زیاد است باید به سراغ کارتن ‌های محکم‌ تر و مقاوم ‌تر بروید.

اما درصورتی‌ که وزن خرمایی که قصد فروش آن را دارید کم است، می‌توانید برای خرید جعبه های خرما، از نمونه‌های ارزان‌ قیمت که در عین حال می‌توانند به‌خوبی از خرما محافظت کنند استفاده کنید.

 

ظاهر بسته بندی

برای خرید کارتن صادراتی خرما، باید به ‌ظاهر نیز اهمیت داد. بسته‌بندی هر محصول، به‌ نوعی نمایانگر کیفیت و مرغوبیت آن است. اگر در هنگام سفارش و خرید جعبه خرما ظاهر و زیبایی آن در نظر گرفته نشود؛ تأثیر منفی بر دید مشتری خواهد داشت و روند بازاریابی و فروش را مختل می‌ کند. بنابراین، زیبایی و شکیل بودن جعبه از اهمیت زیادی برخوردار است که نباید برای کاهش قیمت خرید کارتن خرما صادراتی، آن را نادیده گرفت.

 

تولید جعبه و کارتن خرما بر اساس نوع بازار فروش

علاوه بر موارد بیان‌شده، نوع بازار فروش نیز نقش مهمی در خرید و قیمت تولید جعبه و کارتن خرما دارد. خرما محصولی است که هم در بازارهای داخل کشور خرید و فروش می ‌شود و هم به کشورهای دیگر صادر می ‌شود. در نتیجه توجه به کیفیت و مرغوبیت بسته‌بندی بسیار مهم است.

 

بر اساس قیمت

مورد بعد در هنگام خرید، قیمت کارتن خرما هست. قیمت نقش زیادی در خرید بسته ‌بندی دارد. فروشنده با توجه به برنامه اقتصادی که برای خود در نظر گرفته است، تعداد جعبه خرما مورد نظر و همچنین با در نظر گرفتن قیمت کارتن خرما، اقدام به سفارش و خرید کارتن خرما می‌ نماید.

 

قیمت بسته ‌بندی خرما به عواملی مانند کیفیت کارتن انتخابی و ابعاد جعبه خرما بستگی دارد. ضمن اینکه، مدل بسته بندی و شکل ظاهری که در هنگام سفارش جعبه خرما در نظر می‌گیرید، می‌تواند قیمت را تغییر دهد.

 

چاپ

برای چاپ جعبه و کارتن خرما، می‌توانید از چاپ معمولی یا لمینتی بهره ببرید. طراحی جعبه خرما و برند شرکت، از موارد مهمی هستند که برند شما را به دیگران معرفی می‌کنند. قیمت جعبه و کارتن خرما ، به نوع چاپ آن نیز بستگی دارد.

چاپ های معمولی، مناسب‌تر از نمونه‌های لمینتی هستند. این در حالی است که، زیبایی و جذابیت چاپ های لمینتی به‌ مراتب بیش‌ تر است. با در نظر گرفتن بازار هدف و همچنین میزان هزینه‌ای که قصد دارید داشته باشید، باید اقدام به خرید و تولید جعبه و کارتن خرما کنید.

 

 

انواع جعبه و کارتن خرما

 

کارتن خرما ساده

کارتن خرما ساده داری کف و یک درب ساده می باشد. از این کارتن ها غالبا برای جا به جایی خرما به صورت عمده استفاده می شود.

 

جعبه کشویی خرما

جعبه خرما کشویی دارای یک روکش بیرونی و یک جعبه خرما داخلی رو باز است که به صورت کشویی داخل روکش بیرونی قرار می گیرد. این نوع کارتن بسیار شیک است و برای صادرات خرما انتخاب بسیار مناسبی است.

 

کارتن تلسکوپی برای خرما

این نوع کف و درب جداگانه دارند و از گذشته بیشترین استفاده را برای تولید جعبه و کارتن خرما دارند. امروزه نیز برای بسته بندی رطب ها از جعبه تلسکوپی خرما استفاده می شود.

 

کارتن صفحه کلیدی خرما

در این نوع درب و کفه جعبه به یکدیگر متصل است. این کارتن ها برای بسته بندی مواد غذایی مختلف محبوبیت بسیاری دارند و برای خرما نیز بسیار مناسب هستند. کارتن صفحه کلیدی خرما نیز با طرح های جذاب در صادرات خرما استفاده می شود .

 

کارتن فانتزی خرما

بسته بندی های فانتزی همیشه تاثیر بسیار بالایی در فروش محصولات دارند. برای تولید جعبه و کارتن خرما فانتزی باید با خلاقیت طرح های بسیار زیبا در نظر گرفت و برای تولید کارتن استاندارد پیاده سازی کرد.

 

کارتن لمینتی خرما

تمام انواع کارتن خرما به صورت لمینتی نیز قابل تولید هستند. کارتن لمینتی ظاهری بسیار شیک دارند و در صادرات خرما به خوبی باعث جذب مشتری می شوند. کیفیت چاپ در کارتن های لمینتی بسیار بالا است و به جذابیت بسته بندی می افزاید. همچنین لمینت باعث افزایش استحکام کارتن نیز می شود.

 

 

کارتن مارال با سابقه طولانی و استفاده از آخرین تجهیزات و کامل ترین خط تولید ، انواع جعبه و کارتن خرما را با توجه به درخواست شما مشتریان عزیز تولید می کند. بسته بندی یک محصول در میزان فروش آن تاثیر بسیار زیادی دارد و کارتن سازی مارال با استفاده از بهترین دستگاه های چاپ، انواع کارتن های مورد نیاز را برای فروشندگان عزیز تولید می کند.

برای دریافت قیمت و تولید جعبه و کارتن خرما با ما در تماس باشید .

09133083071

  • کارتن مارال

تولید جعبه و کارتن زغال

تولید جعبه و کارتن زغال با ابعاد و جنس‌های مختلفی قابل اجرا می باشد . کلمه زغال در بین مردم به صورت دو املایی نوشته می‌شود . در طراحی و تولید جعبه و کارتن زغال یا ذغال ، چاپ و فونت و نوع املای کلمه با توجه به سلیقه مشتری انتخاب می شود.

 

تولید جعبه و کارتن زغال

 

تولید جعبه و کارتن زغال در اصفهان

نقش بسته‌بندی در سال‌های گذشته به‌طور مداوم در حال تغییر بوده است. اولویت اصلی جعبه و کارتن محافظت از کالاها بود ؛ اما امروزه ویژگی‌های بیشتری مانند جذابیت ، زیبایی ، طرح‌ها و اشکال متنوع علاوه بر استحکام و امنیت بیشتر کارتن ها مطرح می باشد. تولیدکنندگان جعبه  و کارتن باید انعطاف‌پذیر و چابک باشند تا به سرعت با نیازهای مشتریان خود سازگار شوند. همچنین کمترین هزینه ممکن را برای هر کارتن حفظ کنند. این روزها نیاز برای تولید جعبه و کارتن زغال بیشتر از قبل است. در این مطلب بیشتر در این مورد صحبت می کنیم.

جعبه‌های مقوایی و کارتنی هر دو قابل‌استفاده برای بسته بندی زغال می‌باشند. که در حین جابجایی و حمل‌ونقل از آن محافظت می کنند.

از جعبه زغال برای وزن های پایین مثل 1 یا 2 کیلویی و کارتن‌های مادر را برای انواع 5 و 8 و 10 کیلویی استفاده می کنند.

 

بهترین کارتن زغال کدام است؟

تولید جعبه و کارتن زغال در سایز و ابعاد مورد نیاز مشتری انجام می‌شود. با توجه به ابعاد، طول، عرض و ارتفاع تولید می‌شود. این جعبه و کارتن‌ها در انواع مختلف چاپ و یا بدون چاپ تولید می‌شوند. از کارتن‌های مقوایی در بسته بندی کالا، محصولات کارخانه‌ها مانند کارتن زغال و بسته بندی لوازم خانه برای حمل ‌و نقل استفاده می‌شود.

 

همان‌طور که بالا اشاره کردیم نوع این جعبه یا کارتن بر اساس نوع زغال مشخص می‌شود. قیمت آن براساس فاکتورهای دیگری از جمله ابعاد، چند لایه بودن، نوع جعبه مطرح است .

 

 

 

کارتن زغال چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

مقاومت کارتن‌ها بر اساس تک لایه و ٣ لایه و ٥ لایه و ٧ لایه بودنشان مشخص می‌شود. این نوع کارتن ها باید  کیفیت و مقاومت بالا داشته باشند، جعبه‌ی بسته بندی باید با مشتری ارتباط برقرار کند، جعبه‌ی بسته بندی باید زغال را سالم نگه دارد و با تکنولوژی روز دنیا سازگاری داشته باشد. در طراحی و تولید جعبه و کارتن‌ زغال به صورت لمینتی و یا چاپ مستقیم روی این نوع کارتن‌ها با ورق‌های سه لایه و پنج لایه تولید می‌شود . البته امکان تولید این نوع کارتن به صورت دایکاتی نیز وجود دارد .

 

کارتن بسته بندی زغال از کجا تهیه کنم؟

کارتن زغال یکی از نیازهای اساسی تولیدکنندگان زغال می‌باشد. با کارتن های تولیدی مخصوص زغال توسط کارتن سازی مارال با خیال آسوده می‌توانید بسته بندی محصول خود را انجام دهید. کارتن مارال با تولید کارتن بسته بندی با قیمت منصفانه آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز در سرتاسر ایران می‌باشد.

 

سفارش آنلاین جعبه و کارتن زغال

امروز دیگر نیاز نیست برای خرید کارتن بسته بندی در اصفهان، تهران یا دیگر شهرهای ایران حتماً به بازار مراجعه کنید، تنها با مراجعه به وب‌سایت کارتن مارال می‌توانید محصول موردنظرتان را با ویژگی‌هایی  مدنظر انتخاب و خریداری نمایید.

 

اگر چنانچه شما نیز برای بسته بندی محصول تولیدی خود نیاز به کارتن و یا جعبه مقوایی دارید، ما در کارتن سازی مارال آمادگی تولید هر گونه کارتن و یا جعبه مقوایی را در تیراژهای گوناگون داریم .

برای اطلاع از قیمت تولید جعبه و کارتن بسته بندی زغال باید مشخصات جعبه دلخواه خود را مانند ابعاد , طول , عرض و ارتفاع را به ما بدهید تا قیمت تمام شده را به شما اعلام کنیم. به همین منظور جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارتن مارال در تماس باشید.

09133083071

  • کارتن مارال

دایکات فکی و پینگ پونگی

دایکات فکی و پینگ پونگی تفاوت هایی دارد که در ادامه به آن می پردازیم. صنعت چاپ و بسته بندی بخش جدایی ناپذیر فروش کالا و در نتیجه تجارت و کسب و کار است. هر محصولی که داشته باشید، قطعا برای رساندن آن به دست مشتری باید اول آن را بسته بندی کنید.

 

دایکات فکی و پینگ پونگی

 

تفاوت دایکات فکی و پینگ پونگی

بسته به نوع کالایتان برای بسته بندی هم ده ها روش مختلف پیش رویتان دارید و ممکن است از مواد اولیۀ متفاوتی مثل مقوا و کاغذ و پلاستیک استفاده کنید. تمام این مواد باید برش بخورند تا به سایزهای مورد نظر شما تبدیل شوند. اینجا جایی است که کارشناسان موضوع به سراغ دستگاه های دایکات فکی و پینگ پونگی می روند. امروز قصد داریم در این مقاله به تفاوت دایکات فکی و پینگ پونگی بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

روش دایکات برای برش انواع متریال در تعداد بالا و برای تولید انبوه استفاده می‌شود. از پلاستیک و ورقه های فلزی گرفته تا مقوا و کاغذ. با دستگاه های دایکات می‌توان هر شکلی را به صورت دقیق برش داد. به خاطر اتوماتیک بودن پروسه، هر برش عینا مثل برش قبلی است و از ابزارآلات دستی مانند شابلون، قیچی و این موارد خبری نیست.

دایکات معمولا پس از چاپ انجام می‌شود. متریال مورد نظر وارد دستگاه دایکات می‌شود و با ضربۀ دایکات از قسمت های مورد نظرتان برش می‌خورد. با این حال دایکات می‌تواند قبل از چاپ هم انجام شود. کافی است مشخص کنید متریال مورد نظرتان از چه قسمتهایی باید برش بخورد یا پرفراژ شود.

دستگاه دایکات فکی و پینگ پونگی با دقت و سرعت بالا عملیات برش را انجام می‌دهد و روشی مقرون به صرفه چه از نظر اقتصادی و چه از نظر زمانی است.

 

انواع دستگاه های دایکات

دستگاه دایکات سه نوع معمولی و کلی دارد. دستگاه دایکات فکی یا تخت، دستگاه دایکات روتاری یا دوار و دستگاه دایکات پینگ پونگی. تفاوت این دستگاه ها در روش کار، میزان خطر استفاده و تعداد اپراتور مورد نیاز است. در ادامه در مورد هر کدام توضیحاتی خواهیم داد.

 

دایکات فکی یا دایکات تخت

دستگاه دایکات تخت به خاطر اینکه ورقه های متریال را با تیغهای شبیه به دندان های فک برش میزند، به دایکات فکی هم معروف شده. این دستگاه از دقیق‌ترین و کارآمد ترین دستگاه های دایکات به حساب می‌آید.

از آن می‌توان برای برش متریالی چون مقوا، کاغذ، کارتن و چرم که استحکام و ضخامت کمتری دارند، استفاده کرد. سایز این دستگاه نسبت به انواع دیگر دستگاه دایکات کوچکتر است. بنابراین سایز برش آن هم محدودیت دارد.

یکی از معایب بزرگ دستگاه دایکات فکی خطرناک بودن آن است. اپراتوری که با دستگاه کار می‌کند باید کاملا حرفه‌ای و با تجربه باشد و در تمامی اوقات با دقت و توجه کار کند.

 

دستگاه دایکات روتاری یا دوار

دایکات روتاری یا دوار دارای دو سیلندر بزرگ و سنگین است. سیلندری که مسئول برش است می‌تواند از پس سخت ترین مواد مانند صفحات فلزی هم بربیایید. با این دستگاه هم می‌توان صفحات مسطح را برش زد و هم می‌توان سطوح استوانه‌ای را شکل داد.

میزان پِرتی این دستگاه در کمترین حد ممکن است و بهترین استفادۀ آن در مواردی است که کار نباید با تیغۀ برش تماس پیدا کند.

 

دستگاه دایکات پینگ پونگی یا ریلی

دستگاه دایکات ریلی یا پینگ پونگی به خاطر شباهتش به میز بازی پینگ پونگ به این نام معروف شده است. شباهت دیگر این دستگاه به بازی پینگ پونگ این است که مانند همین بازی دو نفره است و برای کار روی آن دو نیروی اپراتور لازم است.

 

تفاوت دستگاه دایکات فکی با پینگ پونگی

دایکات پینگ پونگی کم حجم تر از دایکات فکی است و فضای کمتری را اشغال میکند.

دایکات پینگ پونگی نسبت به دایکات فکی خیلی کم خطرتر است. به خاطر اینکه اپراتور برای زدن قالبها باید از محل فشار دستگاه کنار برود.

 

کاربری های متفاوت دستگاه های دایکات

کاربری اصلی و مشخص دستگاه های دایکات با یکدیگر متفاوت است. برخی از دستگاه‌ها می‌توانند اشکالی به کوچکی چند میلیمتر را هم برش بزنند.

 

برش از روی رنگ

برخی از دستگاه های دایکات دیجیتال میتوانند مسیر رنگ را دنبال کنند و برششان را از روی خط رنگ بزنند.

 

خط کشی

در بعضی از دستگاه های دایکات میتوان تیغه را با قلم عوض کرد تا به جای برش زدن، بتواند خط بکشد.

 

سوراخ کردن

می‌توان روی متریالی که وارد دستگاه میشود، سوراخ ایجاد کرد.

 

حک کردن

با برخی از ماشین‌های دایکات میتوان روی سطح مستحکم متریال، نقش زد و اصطلاحا حکاکی کرد.

 

نقش برجسته زدن

نقش برجسته زدن یکی از امکاناتی است که تقریبا در همۀ دستگاه های دستی دایکات پیدا میشود. نقش برجسته زدن شامل ایجاد نقوشی روی سطح کار است که از آن بیرون بزند و جلوۀ پاپ آپ ایجاد کند.

 

در این مطلب تفاوت دایکات فکی و پینگ پونگی را بررسی کردیم . اگر چنانچه شما نیز برای بسته بندی محصول تولیدی خود نیاز به کارتن و یا جعبه مقوایی دارید، ما در کارتن سازی مارال آمادگی تولید هر گونه کارتن و یا جعبه مقوایی را در تیراژهای گوناگون داریم . در صورت تمایل برای برقراری ارتباط با ما و سوال درباره دستگاه های دایکات فکی و پینگ پونگی می‌توانید با شماره زیر در تماس باشید.

 

09133083071

  • کارتن مارال

کارتن دایکاتی

کارتن دایکاتی چیست؟ در حقیقت مدلی از کارتن است که دارای ابعاد و اندازه مشخص و از قبل تعیین شده ای نیست. کارتن دایکاتی معمولا شکل عادی ندارد. اما شاید چون توسط یک دستگاه به نام دستگاه دایکات تولید و ساخته می شود به این نام معروف شده است. عبارت دایکات  (Die Cutting) را می توان فرآیند برش انواع کارتن، کاغذ به شکل های خاص، ورقه های فلزی و پلاستیک با استفاده از دستگاه دایکات دانست که در کارتن سازی های پیشرفته به شکل انبوه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کارتن دایکاتی

 

کاربرد کارتن دایکاتی

دایکات در لغت به معنی قالب و برش می باشد که در کل به قالب زنی با خط و تیغ اشاره دارد. دایکاتینگ در حقیقت فرآیندی است که نخستین بار در صنعت تولید کارتن کفش در قرن نوزدهم استفاده شد و از آنجایی که کیفیت بسیار خوبی داشت، بعدها در صنعت چاپ و بسته بندی مورد استفاده قرار گرفت.

از عبارت دایکات برای خدمات پس از چاپ نیز استفاده می شود. این بدین صورت است که با استفاده از دایکات، طرح هایی که مد نظر ماست با قالب بر روی بسته بندی هایی که نیاز به چاپ دارند اجرا می گردند. از این فرآیند برای طراحی های پیچیده، مانند انواع لوگو شرکت استفاده می شود به خاطر داشته باشید که برای حروف الفبا به دقت بیشتری نیاز است.

 

در فرآیند دایکات مفاهیمی وجود دارند که هر کدام از آنها تعاریفی دارند. برتی مثال برش به برش دقیقی که دقیقا دور تا دور طرح چاپی صورت می گیرد گفته می شود. خط تا در واقع به همان عمل تا کردن بدون ایجاد هیچ گونه ترک خوردگی می گویند. عمل برجسته سازی برای برجسته کردن بخشی از طرح چاپی بر روی ورق چاپی که این کار در مرحله قالب زنی آن هم همزمان با برش و خط تا بر روی طرح چاپی صورت می گیرد. به عمل جدا کردن شیت از قالب سوسه گیری گفته می شود.

به طور کلی، استفاده از دایکات برای تولید کارتن مزیت هایی دارد که مهم ترین آن صرفه جویی در وقت است همچنین شکل نهایی به دست آمده از آن کاملا یکسان هستند. استفاده از کارتن های دایکات در صنعت بسیار حائز اهمیت است چرا که باعث می شود محصول به بهترین شکل در درون آنها قرار بگیرد و به خوبی حفظ شود.

کارتن دایکاتی؛ سازگار با نیاز شما

به کارتنی گفته می شود که دارای شکل مشخص و عادی نیست و برای ساخت آن از دستگاه دایکات استفاده می کنند. یکی از مهمترین مزیت های استفاده از این نوع کارتن این است که شما می توانید کارتن های مورد نظرتان را در هر شکل و اندازه ای که می خواهید بسازید. از این رو تنوع در این کارتن ها بسیار زیاد است.

برای ساخت این نوع کارتن، ابتدا باید قالب آن کارتن یا تخته و تیغ های فلزی ساخته شوند. بنابراین این ضروری است که ابتدا قالبی متناسب با شکلی می خواهید آن کارتن ساخته شود داشته باشید. این قالب معمولا به کمک تخته و تیغه های فلزی طراحی و اجرا می شود. در مرحله ی بعدی، ورق های مقوایی و کارتنی کنار هم روی یک قالب تعبیه می شوند و کارتن ها را به شکل قالب های مورد نظر شکل می دهند که این مرحله به صورت خودکار توسط دستگاه دایکات کارتن و مقوا صورت می گیرد.

 

انواع کارتن بسته بندی دایکاتی متداول در صنعت چاپ و بسته بندی

کارتن دایکات تلسکوپی که همانند کارتن موز می باشد. کارتن بسته بندی دایکاتی بدون درب که عمدتا برای وسایل خانگی مانند اجاق گاز، یخچال وماشین لباس شویی استفاده می شود. کارتن دایکات سوراخ دار که عمدتا در زمینه میوه و تره بار مورد استفاده قرار می گیرند. کارتن دایکاتی در ابعاد مختلف و دسته دار که عمدتا برای لوازم کادویی و اسباب بازی کودکان مصرف می شود. کارتن های دایکاتی برای موارد و مصارف زیادی ساخته و به بازار عرضه می شوند.

برای مثال، می توان از این کارتن ها برای بسته بندی انواع میوه مانند توت فرنگی، کیوی، گوجه و انواع سیفی جات استفاده نمود. این کارتن ها نقش مهمی در حفظ کیفیت میوه جات و صیفی جات به ویژه در صادرات دارند. برای مثال، برای تولید و ساخت کارتن های ساده از هیچ قالبی استفاده نمی شود. اما برای ساخت کارتن های لمینتی ما به قالب نیاز داریم. همچنین ما برای ساخت این کارتن دایکاتی به دقت و سرعت زیادی نیاز داریم. این کارتن نیاز به قالب دارد و بسیار شیک است.

به طور کلی، انواع دستگاه چاپ و ماشین الات دایکات سبب صرفه جویی قابل توجه در زمان می شوند. همچنین می توان با استفاده از ماشین دایکات یک شکل را با کارتن با ابعاد دقیقا مشابه بارها بدون دخالت ابزاری مانند شاپلون، تیغ، قیچی و یا کاتر ایجاد نمود. معمولا اشکالی که توسط این دستگاه برش داده و بریده می شوند کاملا حرفه ای و یکسان می باشند. دایکات اهمیت بسیار زیادی در صنعت بسته بندی دارد و طراحی خلاقانه کارتن ها باعث بهتر دیده شدن محصول می شود و از این رو بسته بندی های نهایی کاملا حرفه ای هستند.

تولید و قیمت کارتن دایکاتی

به طور کلی، کارتن ها معمولا به دو صورت کارتن فلکسو و کارتن لمینتی تولید می شوند. در کارتن فلکسو باید به محصول و بسته بندی آن توجه نمود و سپس با در نظر گرفتن این نکته چاپ آن اماده شود. از دستگاه فلکسو برای چاپ روی کارتن ها استفاد می شود. برای این کار طرح مد نظر بر روی کلیشه ژلاتینی اعمال می شود و با استفاده از این دستگاه روی کارتن چاپ می شود. در صنعت کارتن سازی می توان به روش های مختلفی ورق های کارتن را به جعبه های دلخواه مشتریان تبدیل نمود.

اساسا از نجایی که در تولید جعبه های دایکاتی از قالب های مخصوص برای تولید کارتن استفاده می شود، کارتن های ساخته شده دارای برش های خیلی منظم، دقیق و زیبا هستند به همین دلیل است که نسبت به کارتن های ساده قیمت بالاتری دارند. معمولا از این کارتن ها برای تولید کارتن خرما، کارتن کفش، کارتن اسباب بازی، کارتن میوه صادراتی و عسل استفاده می شود.  اگر کارتن مد نظر شما ساده است می توان توسط دستگاه های معمولی کارتن سازی آن را تولید نمود و در بسیاری از موارد کارتن های ساده نیازی به قالب ندارند و به راحتی ساخته می شوند.

انواع دستگاه های تولید کارتن دایکاتی

امروزه از دستگاه های مختلفی برای تولید کارتن دایکاتی استفاده می شود. اولین دستگاه، دستگاه دایکات فکی است که در زمان برش مانند آرواره های فکی عمل می کند و به همین دلیل است که اینگونه نامیده می شود. دستگاه دایکات پینگ پونگی نوعی دستگاه دیگر است که همانند پینگ پونگ به نظر می رسد. این دستگاه به دو نیروی انسانی برای جرا نیاز دارد. دستگاه دیگر برای ساخن کارتن دایکاتی ، دستگاه دایکات روتاری یا دوار است. این دستگاه از یک سیلندر بسیار سنگین ساخته شده است و عمدتا برای برش سخت ترین جنس ها مانند فلزات کاربرد دارد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش جعبه و کارتن دایکاتی در اصفهان با کارتن سازی مارال در تماس باشید.

09133083071

  • کارتن مارال

چاپ لترپرس

چاپ لترپرس که در چاپ تجاری به آن چاپ مسطح یا تایپوگرافیکی نیز گفته می‌شود، فرآیندی است که باعث برجسته شدن حروف روی کاغذ می‌شود. این کار با حروف چوبی یا فلزی که اغلب با دست ساخته شده‌اند انجام می‌شود. حروف، آغشته به جوهر می‌شوند و در دستگاه پرس قرار می‌گیرند‌ و سپس با اعمال فشار، رنگ و برجستگی حروف بر روی کاغذ ایجاد می‌شوند.

نتیجه کار به این صورت است که وقتی با دست کاغذ را لمس می‌کنید، می‌توان حالت برجسته حروف را تشخیص داد. چاپ لترپرس قدیمی‌ترین تکنیک چاپ سنتی است و از زمان گوتنبرگ، حدود سال ۱۴۵۰ تا به امروز همچنان محبوب است.

 

چاپ لترپرس

 

تاریخچه چاپ لترپرس

قدمت لترپرس مربوط به اواسط قرن پانزدهم و ظهور اولین چاپخانه‌ها باز می‌گردد. بیشتر منابع تاریخی آن را به یوهانس گوتنبرگ، پدر چاپخانه پیوند می‌دهند که گفته می‌شود دستگاه چاپ نوع متحرک را اختراع کرده بود. او اولین دستگاه چاپ دستی را خلق کرد که برای چاپ تقریباً ۲۰۰ نسخه از کتاب مقدس (که بیش از ۳ سال به طول انجامید) مورد استفاده قرار گرفت. اختراع گوتنبرگ تا قرن نوزدهم مورد استفاده قرار گرفته است.

آلویس زنفلدر در اواخر دهه ۱۷۰۰ چاپ لیتوگرافی را اختراع کرد که باعث شد چاپ لترپرس به حاشیه رانده شود. حتی با ظهور چاپ افست در سال ۱۹۰۳ و توسعه آن در دهه ۱۹۵۰، استفاده از لترپرس بسیار محدود شد. در دهه ۱۹۸۰ صفحات فتوپلیمر تولید شدند و مطابق آن انواع مختلفی از دستگاه‌های پرس وارد چاپخانه‌ها شدند.

در حالی که برخی از چاپگرها هنوز از روش کاراکتر حروف‌چینی و برخی دیگر از روش دیجیتال استفاده می‌کنند، اکنون نسخه‌های چاپ در ابعاد بزرگ‌تر امکان پذیر است. این تکنیک جدید، چاپ مسطح را به مرحله‌ای جدید تکامل داد و زمینه را برای ایجاد امکانات جدید فراهم کرد. سپس لترپرس محبوبیت دوباره‌ای در صنعت چاپ به دست آورد و باعث شد که رویکردهای جدیدتری در طراحی ایجاد شوند.

دهه ۲۰۰۰ دوره‌ای را نشان می‌دهد که مدل‌های‌ مختلف کاغذ روانه بازار شدند. این روند باعث آسان‌تر شدن کارکرد چاپ مسطح شد. چاپ لترپرس امروزه ترکیبی از طراحی دیجیتال و دستی روی کاغذ است. در حالی که بعضی از چاپگرها همچنان فلز تک حرف را انتخاب می‌کنند، بیشتر دستگاه‌ها از تصویر درون کامپیوتر استفاده می‌کنند، سپس دستگاه برای ایجاد حروف روی کاغذ فشار لازمه را وارد می‌کند.

صنعتی سازی چاپ لترپرس

صنعتی شدن لترپرس همان چیزی است که تغییرات گسترده را در نحوه اشتراک اطلاعات امکان پذیر می‌کند. مکانیزه کردن چاپخانه، کار دستی را به حداقل رسانده و امکان تولید نسخه‌های چاپی با سرعت بیشتر را فراهم می‌سازد.

یک دستگاه پرس خودکار دارای جوهری است که به یک صفحه اعمال می‌شود، سپس غلطک‌هایی وجود دارند که از سطح آن عبور می‌کنند و با جوهر پُر می‌شوند. پس از آن، غلتک‌ها از روی بستری که شامل انواع حروف و تصاویر مختلف است عبور می‌کنند. برای چاپ روی یک سطح، کاغذ در محل خود قرار می‌گیرد و سپس روی صفحه فشار داده می‌شود. پس از اتمام کار، اپراتور کاغذ را از صفحه برداشته و یک ورق تازه را جایگزین آن کرده و روند کار را از ابتدا آغاز می‌کند.

یک پیشرفت عمده در چاپ لترپرس، «ماشین چاپ دوار» است. این نوع دستگاه برای کار با سرعت و حجم بالا استفاده می‌شود. ماشین دوارحروف را روی کاغذی چاپ می‌کند که بین دو استوانه قرار گرفته و در جهت مخالف چرخانده می‌شود. یکی از استوانه‌های چرخان حاوی تصاویر و متنی است که به دور استوانه خم می‌شود، در حالی که دیگری استوانه‌ای است که برای فشار دادن کاغذ به صفحات عمل می‌کند. کاغذ از طریق دستگاه به طور مداوم از طریق استوانه تغذیه می‌شود که امکان چاپ سریع را فراهم می‌کند.

 

 

مراحل چاپ لترپرس

سه مرحله برای چاپ مسطح وجود دارند که به شرح زیر هستند:

1 )  ترکیب بندی

ترکیب که «حروف چینی» نیز نامیده می‌شود، مرحله اولیه‌ای است که در آن شخص مسئول قرار دادن متن است. این فرآیند توسط شخصی به نام حروف چین انجام می‌شود و نیاز به دقت بالایی دارد، زیرا هر فرم باید در حرف بعد از حرف و خط بعد از خط خود قرار داده شود.

2 ) جایگذاری و قفل

حروف باید به طور دقیق در کنار هم جایگذاری شده و قفل شوند. این کار برای جلوگیری از حرکت حروف و تمیز در آمدن کار است. قفل کردن معمولاً با یک سنگ بزرگ و صورت پشت سر هم انجام می‌شود. حروف بعد از آنکه در جای خود قرار گرفتند، فرآیند چاپ انجام می‌شود.

3 )  چاپ کردن

در چاپ دستی اغلب یک نفر برای جوهر و نفر دیگر برای انجام چاپ نیاز است. اما در چاپ دیجیتال تنها یک نفر برای کاغذگذاری کفایت می‌کند. همچنین، در چاپ دستی باید زمانی را برای خشک شدن اختصاص داد اما در چاپ دیجیتالی این زمان درون دستگاه انجام می‌شود و کاربر تنها وظیفه برداشتن و قرار دادن کاغذ در دستگاه را دارد.

کاربرد چاپ لترپرس

لترپرس یک روش چاپ با کیفیت بالا است که برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. بزرگ‌ترین مانع در استفاده از این نوع چاپ اغلب هزینه و وقت است. بنابراین، طراحان معمولاً از آن برای پروژه‌های چاپی کوچک استفاده می‌کنند.

یکی از رایج‌ترین کاربردهای چاپ، دعوت نامه‌های عروسی است اما از آن می‌توان برای چاپ فاکتور خرید، کارت پستال، پاکت نامه، بروشور، کارت دعوت و بسته بندی‌های ویژه مناسبت‌ها استفاده کرد.

این سبک چاپ برای کسب و کارها نیز محبوب است. کارت ویزیت لترپرس ویژگی خاصی دارد که برخی شرکت‌ها آن را ترجیح می‌دهد و بسیاری از طراحان این سبک را برای کارت ویزیت‌های شخصی دوست دارند. سبک بی‌نقص چاپ لترپرس می‌تواند برای پوسترهای تبلیغات نیز بسیار مفید باشد.

کمتر انتظار میرود که از چاپ مسطح برای کتاب استفاده شود! با اینکه در گذشته این روش تنها برای چاپ کتاب کاربرد داشت. اما هنوز هم برای سالنامه، کارهای نادر و کتاب‌های باارزش از لترپرس استفاده می‌شود.

فواید چاپ لترپرس

چاپ مسطح، ساختاری باکیفیت را ارائه می‌دهد. از آنجا که متن و تصاویر در واقع تحت تأثیر کاغذ قرار می‌گیرند، چاپ لترپرس خطوط واضح، تمیز و الگوهای برجسته‌ای ایجاد می‌کند. بافت و تصویر ایجاد شده توسط این روش، میزان صمیمیت و منحصر به فرد بودن را تداعی می‌کند.

یکی دیگر از مزایای چاپ مسطح این است که با کاغذهایی که بدون قطع حتی یک درخت تولید شده‌اند نیز به خوبی کار می‌کند. شیوه‌ای که برخی از تکنیک‌های چاپ نمی‌توانند آن را انجام دهند.

هزینه، زمان و انعطاف پذیری تنها دلایلی هستند که نشان می‌دهند چاپ لترپرس مناسب نیست. هزینه نگهداری و صفحات تولیدی برای هر قطعه چاپی زیاد است و باعث می‌شود این کار هزینه بیشتری برای چاپخانه‌ها و مصرف کنندگان داشته باشد. چاپ مسطح زمان‌بَر است زیرا بیشتر تجهیزات می‌توانند همزمان فقط یک رنگ را چاپ کنند.

لترپرس در مقابل چاپ تامپو

فرآیند کاری این دو سبک چاپ تقریباً مشابه یکدیگر هستند زیرا هر دو از طریق مکانیسم فشار کار می‌کنند. اما دارای برخی تفاوت‌ها به شرح زیر هستند:

  • چاپ تامپو (چاپ تامپو چیست) فقط می‌تواند از رنگ‌های پنتون استفاده کند، جایی که لترپرس هم می‌تواند از رنگ‌های CMYK(فیروزه‌ای، ارغوانی، زرد و مشکی) هم پنتون استفاده کند.
  • لترپرس برای سایزها کوچک و چاپ‌های ویژه کاربرد دارد اما تامپو هم برای سایزهای کوچک و هم متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • چاپ تامپو برای چاپ روی سطوح محدب بهتر است.

چاپ لترپرس در مقابل چاپ افست

در اینجا برخی از شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو روش چاپ آورده شده‌اند:

  • هر دو می‌توانند از رنگ‌های CMYKو پنتون برای چاپ استفاده کنند.
  • چاپ افست بیشتر برای چاپ با مقدار زیاد استفاده می‌شود.
  • چاپ افست از کیفیت بالاتری برخوردار است.

چاپ لترپرس در مقابل چاپ فلکسو

چاپ لترپرس و چاپ فلکسوگرافی اشتراک چندانی ندارند و از هر کدام برای اهداف مختلف استفاده می‌شود. گستردگی لترپرس به اندازه فلکسو که معمولاً برای چاپ روی بسته بندی‌های پلاستیکی استفاده می‌شود، نیست. بیایید نگاهی به برخی از تفاوت‌ها بیندازیم:

  • هر دو فرآیند چاپ می‌توانند از رنگ‌های CMYKو پنتون استفاده کنند.
  • چاپ فلکسو برای چاپ روی سطوح محدب سازگاری بیشتری دارد.
  • چاپ فلکسو برای چاپ در مقادیر زیاد و لترپرس برای حجم کمتری استفاده می‌شوند.

لترپرس در مقابل چاپ دیجیتال

هنگام مقایسه چاپ لترپرس و دیجیتال، باید توجه داشته باشیم که لترپرس قدیمی‌ترین و چاپ دیجیتال جدیدترین روش چاپ هستند. در زیر برخی از تفاوت‌ها و شباهت‌ها آورد شده‌اند:

  • لترپرس از از رنگ‌های CMYKو پنتون استفاده می‌کند اما در چاپ دیجیتال فقط رنگ‌های CMYKقابل استفاده هستند.
  • هر دو در درجه اول برای چاپ مقادیر کم و چاپ برای کاغذ استفاده می‌شوند.
  • لترپرس با انواع کاغذ سازگار است.
  • لترپرس نسبت به چاپ دیجیتال گران‌تر است.

 

کلام آخر

چاپ لترپرس در خلق آثار چاپی بی‌نظیر است. این روش چاپ گزینه‌ای عالی برای یک پروژه چاپی با مقدار کم است که در آن نیاز می‌باشد احساسات از کلمات ساطع شوند. گرچه لترپرس گران‌تر از سایر فرآیندهای چاپ است اما برای پروژه‌های خاص مزایای زیادی دارد. دیدن و لمس کردن حروف برجسته لذت زیادی دارد اما مهم است قبل سفارش محصولات چاپی خود، در مورد نوع کار و مقدار بودجه خود مطمئن شوید. سرانجام اگر چاپ لترپرس را انتخاب کردید، نتیجه نهایی خارق العاده خواهد بود.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارتن سازی مارال تماس بگیرید .

09133083071

  • کارتن مارال

چاپ فلکسو

چاپ فلکسو چیست ؟ در طول چند سال اخیر روش های چاپ گوناگون و مختلفی بر روی کارتن ایجاد شده است ولی آیا همه این روش ها جزء بهترین راه های چاپ شناخته شده هستند ؟ یکی از این روش ها،  چاپ به صورت بسیار کاربردی و صحیح روش چاپ فلکسو است . که در طول چند سال اخیر در بیشتر شرکت های کارتن سازی و حتی مراکز چاپ استفاده می شود.

 

چاپ فلکسو

 

دستگاه چاپ فلکسو

چاپ فلکسو نوعی چاپ است که در آن یک صفحه انعطاف پذیر به نام کلیشه از جنس ژلاتین با ورق کارتن تماس دارد . این روش به دلیل انعطاف کلیشه فلکسو نام گرفته است. از این چاپ به صورت گسترده جهت بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود. در واقع یکی از روش های چاپی بر روی کارتن است و تا حدودی به چاپ افست شباهت دارد . با این تفاوت که در چاپ فلکسو یک کلیشه انعطاف پذیر مانند فیلم و زینک است که این کلیشه به راحتی قابل نصب می باشد.

در واقع گونه ای از چاپ به صورت برجسته بوده و نسبت به سایر چاپ ها دارای کیفیت بالاتری می باشد. یکی از نکات کلیدی این است که این روش چاپ برای محصولات خاصی نمی باشد . بلکه دلیل استفاده و شایع شدن این روش به خاطر توانایی چاپ در سطوح گسترده و وسیع است. یکی دیگر از دلایل به خاطر استفاده از آن بر روی هر سطحی مانند فویل، سلفون، پلاستیک، کاغذ، کارتن و… است.

 

آشنایی با نحوه چاپ فلکسو

بعد از آشنایی با خود دستگاه ، نوبت به صحبت در مورد نحوه انجام چاپ به صورت فلکسو می رسد. این دستگاه ها دارای کلیشه ای برجسته است. عملکرد این کلیشه به این صورت است که نواحی که باید چاپ شوند بالاتر از نواحی که چاپ نمی شوند قرار می گیرد و بعد از قرارگیری کلیشه عکس ها و نوشته ها با استفاده از موادی نظیر لاستیک یا فتوپلیمری قالب گیری شده و بعد از ایجاد عکس و نوشته ها کلیشه را در محل مناسب خود یعنی غلطک مخصوص نصب می نمایند.

در پشت غلطک مربوط به کلیشه غلطکی آغشته به رنگ نصب می شود . این غلطک رنگی به طور کامل به کلیشه چسبانده می شود . به این صورت رنگ مورد نظر به کلیشه منتقل می گردد .در نهایت این رنگ به همراه عکس و نوشته های مورد نظر بر روی سطح مورد نظر به چاپ می رسد.

در حالت انتقال چاپ بر روی سطح مورد نظر فرآیندی به نام آنیلوکسی اتفاق می افتد. در این روش مرکب از منبع مرکب به کلیشه می رسد و توسط کلیشه این رنگ به سطح مورد نظر انتقال داده می شود . در همین زمان بر روی آنیلوکسی حفره هایی وجود دارد که سبب می شود مقدار مشخصی رنگ از کلیشه به سطح چاپ منتقل شود.

تعداد این حفره ها با توجه به نوع و کیفیت چاپ متغیر می باشد . می توان به راحتی تعداد حفره ها را زیاد و کم کرد. در واقع تصویر توسط کلیشه های ژلاتینی به ابعاد سه میل و پنج میل حمل گردیده و تصویر به راحتی در ابعاد بزرگ چاپ می گردد. نوع مرکب در چاپ فلکسو بسیار روان و به راحتی و زودتر خشک می گردد.

 

 

آشنایی با انواع دستگاه های مورد استفاده در چاپ فلکسو

معمولا دستگاه های مورد استفاده در چاپ فلکسو شامل دستگاه های رول بوده که این روش در سه مدل دستگاه زیر مورد استفاده قرار می گیرد.

1 ) چاپ فلکسو با دستگاه سیلندر مرکزی (Cylinder Centeral Impression)

در این مدل چاپ سیلندر مرکزی حول یک واحد چاپ قرار می گیرد و سطح چاپ شونده با چرخیدن حول سیلندر کشیده نمی شود به همین دلیل است که چاپ فلکسو با دستگاه سیلندر مرکزی انتخاب مناسبی برای چاپ روی سطوح نازک مانند پلاستیک می باشد.

2 ) چاپ فلکسو با دستگاه ستونی یا فلکسو ایستاده (Stack)

در این مدل واحدهای چاپ به صورت جداگانه و عمودی با هم قرار دارند. در این مدل در هر بار چاپ فشار مشخصی بر روی دستگاه وارد می شود به همین دلیل از چاپ فلکسو با دستگاه ستونی برای چاپ بر روی سطوح ضخیم با وزن بالا که دستگاه نمی تواند بر روی آنها کششی ایجاد نماید استفاده می نمایند. چاپ فلکسو با دستگاه ستونی به عنوان اولین دستگاه برای چاپ فلکسو تولید گردید.

3 )  چاپ فلکسو با دستگاه افقی یا فلکسو خطی (In Line)

در این مدل چاپ فلکسو  دستگاه ستونی با واحدهای جداگانه ای به صورت افقی وجود دارد که همین امر سبب ایجاد مشکل در هنگام چاپ تصویر و انطباق آن در هنگام چاپ ایجاد می شود برای کنترل این مشکل و این که در هنگام چاپ تصاویر و نوشته ها به درستی انطباق داشته باشند از کشش رول استفاده می نمایند. از چاپ فلکسو با دستگاه افقی برای چاپ لیبل، چاپ کارتن با سرعت بالا استفاده می‌نمایند.

 

بر اساس نوشته های بالا می توان گفت که  چاپ فلکسو با دستگاه سیلندر مرکزی از میزان قابلیت بالاتری نسبت به چاپ فلکسو با دستگاه ستونی و چاپ فلکسو با دستگاه افقی برخوردار است.

 

اجزاء تشکیل دهنده دستگاه چاپ فلکسو

بطور کلی هر گونه دستگاهی از بخش های مختلفی تشکیل شده است که سبب می شود یک دستگاه به طور کاملا منظم و مرتب فعالیت نمایند به همین دلیل می توان گفت که دستگاه چاپ فلکسو از چهار بخش اصلی به نام های رول باز کن، برج های چاپ، بخش خشک کن، رول جمع کن تشکیل شده است.

1 ) رول باز کن

در این بخش کاغذ، مقوا، پلاستیک و هر چیزی که قرار است چاپ بر روی آن صورت بگیرد بر روی رول باز کن بسته می شود و از آن جا به سمت بخش چاپ هدایت می شود.

2 ) برج های چاپ

بخش چاپ از مخزن مرکب و نورد مرکب ساخته شده است که توسط آنیلوکس هایی که دارای حفره هایی می باشند مرکب را به سمت کلیشه هدایت می نمایند در نهایت مقدار مشخص و مورد نیازی رنگ از آنیلوکس به سیلندر زینک انتقال داده  سیلندر زینک به کلیشه ساخته شده چسبانده می شود و از طریق سیلندر زینک مرکب به کلیشه منتقل شده و عمل چاپ کردن صورت می گیرد. بعد از آن سطح مورد نظر به سمت بخش خشک کن فرستاده می شود.

3 )  بخش خشک کن

در بخش خشک کن هوای فشرده شده و گرم به سطح مورد نظر تماس داده شده و در این بخش رنگ ها بطور کامل خشک می گردد.

4 ) رول جمع کن

در این بخش برای آن که سطح مورد نظر با چیزی برخورد نکرده و دچار مشکلی نشود به سمت رول جمع کن هدایت شده و به شیوه های مختلف رول جمع می شود.

 

استفاده از چاپ فلکسو روی کارتن

همان‌طور که گفته شد، چاپ فلکسو بدلیل استفاده از کلیشه ژلاتینی برجسته، برای چاپ روی هر سطحی از آن می‌توان استفاده کرد. همچنین استفاده از چاپ فلکسو روی کارتن فرآیند چاپ کارتن را بسیار ساده و سریع کرده است و پیچیدگی چاپ لیمینت کارتن را ندارد. از دیگر روش های چاپ روی کارتون میتوان به روش افست اشاره کرد.

 

کارتن مارال با استفاده از دستگاه‌های بروز و جدید در زمینه انواع چاپ، فرآیند طراحی و تولید کارتن را با کیفیت بسیار عالی و با قیمت بسیار ارزان و مناسب انجام می‌دهد.

 

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

09133083071

  • کارتن مارال

چاپ افست

چاپ افست یکی از انواع چاپ‌هاست که با ساختار سریع چاپی و تثبیت بالای رنگ، از محبوبیت بالایی در این صنعت برخوردار است.

بنابراین تلاش می‌کنیم تا این مورد از انواع مختلف چاپ‌ را همراه با مزایا و معایب، شیوه فرآیند، کاربردها و سایر موارد مرتبط با آن شرح دهیم. این مقاله را تا پایان بخوانید.

 

چاپ افست

 

چاپ افست چیست؟

چاپ افست چیست؟ چاپ افست را با نام‌های لیتوگرافی آفست و لیتوآفست نیز می‌شناسند، نوعی از انواع چاپی است که با تنوع رنگی فراوان و عموماً در تیراژهای بالا، روی کاغذ انجام می‌شود. به بیانی دیگر، آفست رایج‌ترین روش برای چاپ محصولاتی است که دارای تیراژ بالا هستند. محصولات حاصل از این نوع چاپ، کاربردهای فراوانی را در زندگی روزمره ما دارند که کتاب‌ها، روزنامه‌ها، تراکت، کارت ویزیت و… تنها بخشی از کاربردهای این روش محسوب می‌شوند.

این روش چاپ انواع گوناگونی دارد که برحسب نیازهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه‌های مربوط به روش افست با توجه به مدل‌های مختلفی که دارند، امکان چاپ در ابعاد 45*30، 100*70 و حتی گاهاً تا 140*100 سانتی‌متر را فراهم می‌کنند.

ویژگی دیگری که در این نوع چاپ می‌توان به آن اشاره کرد، ترکیب رنگی CMYK است. روال کار نیز به این صورت است که در هر محله یک رنگ روی کاغذ نقش می‌بندد و این مراحل تا ایجاد ترکیب دقیق رنگ روی کاغذ تکرار می‌شود. این مورد یکی از تفاوت‌ها میان چاپ دیجیتال و افست است. در یکی از بخش‌های مقاله به این تفاوت‌ها خواهیم پرداخت.

 

تاریخچه چاپ افست

لیتوگرافی برای اولین‌بار جهت بازسازی آثار هنری با قیمتی مناسب ایجاد شد. با توجه به این‌که صفحات چاپ در آن زمان عموماً از جنس آهک بودند، کاربرد این روش به استفاده روی سطوح پرمنفذ محدود می‌شد. نام این روش نیز از واژه‌ای یونانی به معنای «تصویر از سنگ» گرفته شده‌است.

در سال 1875، اولین ماشین لیتوگرافی آفست چرخی در انگلستان و توسط رابرت بارکلی به ثبت رسید. در این دستگاه به جای سنگ تخت، از استوانه فلزی استفاده شد؛ درواقع استوانه آفست با مقوای مخصوصی پوشانده می‌شد تا تصویر چاپ‌شده را از سنگ به سطح فلز انتقال دهد.

همزمان با پایان قرن نوزدهم میلادی و افزایش محبوبیت عکاسی در میان مردم، بسیاری از شرکت‌های لیتوگرافی از کار افتادند. از آن پس این فناوری وارد چاپخانه‌ها شد و در سال 1903، شرکت مطبوعاتی پیتر پرس برای اولین بار در چاپ روزنامه‌های خود از چاپ افست بهره برد.

در پایان نیز می‌توان اشاره کرد که استالی تی مک‌برایر، ناشر روزنامه، در سال 1954 از دستگاه آفست Vanguard web برای چاپ روزنامه‌های خود رونمایی کرد.

 

 

 

فرآیند چاپ افست

چاپ افست فرآیند جالب توجهی دارد. عملیات چاپ در این روش سه مرحله دارد که در زیر توضیح می‌دهیم:

1 ) غلتک اول را که از لایه‌ای آلومینیوم مانند یا زینک پوشیده شده‌است برای چاپ خود از جوهر  پر می‌کنیم. این غلتک که آن را با عنوان غلتک جوهر نیز می‌شناسند؛ روی سیلندر صفحه با غلتک آب درگیر می‌شود تا مناطقی که جوهر دارد از روی سیلندر پاک شود.

2 ) سیلندر پایینی که سیلندر آفست نام دارد، در جهت عکس چرخش سیلندر بالایی قرار می‌گیرد. با غلتیدن سیلندر صفحه بر سیلندر افست، آب کاملا فشرده شده و جوهر به‌شکل تصویر آینه‌ای رو کاغذ شکل می‌گیرد.

3 ) غلتک نهایی نیز که استوانه‌ای فولادی است و باعث می‌شود که چاپ تصویر غلتک آفست روی سطح چاپی، دقیق و کامل باشد. گفتنی است که این غلتک به غلتک فشار معروف است.

توجه داشته باشید که تمامی اقلام چاپی با این شیوه مانند تراکت، بروشور، کارت ویزیت و… طبق همین مراحل تولید می‌شوند. با توجه به کاربردهای فراوان محصولات تولیدی با روش افست، بسیاری از مراکز ارائه‌دهنده خدمات چاپ این محصولات را به‌صورت چاپ آنلاین نیز عرضه می‌کنند.

 

 

تفاوت چاپ افست و چاپ دیجیتال

در این مقاله تلاش می‌کنیم تا جزئیات مختلف چاپ افست را معرفی کنیم. با توجه به این‌که چاپ دیجیتال یکی از انواع روش‌های چاپ به‌حساب می‌آید که هم کاربردهای فراوانی دارد و هم در میان افراد شناخته‌شده است، تصمیم گرفتیم که این دو شیوه را با یکدیگر مقایسه کنیم. چهار مورد زیر اصلی‌ترین تفاوت‌ها میان این دو روش در صنعت چاپ هستند:

1 )  حجم و تعداد چاپ

اولین تفاوت اصلی چاپ دیجیتال و آفست، میزان چاپ مدنظر است. چاپ دیجیتال برای تعداد چاپ کمتر و آفست برای چاپ با حجم بالاتر (معمولا بالای 1000 تیراژ) مناسب است.

2 ) تنظیمات

چاپ دیجیتال دارای تنظیمات سریع و روان است، به همین منظور گزینه‌ای عالی برای سفارشات در تعداد پایین محسوب می‌شود. اما در نوع افست، هنگامی که نیاز به کیفیت مناسب در تیراژ بالا باشد، می‌توان بدون تغییر تنظیمات از نوع آفست کمک گرفت.

3 ) قابلیت‌های رنگ

همان‌گونه که اشاره شد، در عملیات چاپ به روش آفست، از ترکیب رنگی CMYK در لایه‌ای پلاستیکی روی سطح جسم استفاده می‌شود، اما در چاپگرهای دیجیتال، تونر خشک یا تلفیق رنگی SPOT مورد استفاده قرار می‌گیرد.

4 )  قابلیت چاپ روی اجسام

چاپ دیجیتالی تنها قابلیت چاپ روی فضای مسطحی مانند کاغذ را دارد، در صورتی که از روش آفست می‌توان روی تمامی سطوح مانند کاغذ، چرم و غیره بهره برد.

 

 

مزایا و معایب چاپ افست

استفاده از چاپ افست نیز مانند تمامی روش‌های دیگر این صنعت، مزایا و معایب مشخصی دارد، بنابراین درصورتی که قصد بهره‌مندی از شیوه آفست را دارید، بهتر است که این موارد را بشناسید.

 

مزایا

موارد زیر را می‌توان اصلی‌ترین مزایای چاپ آفست دانست:

1 ) این روش کیفیت چاپ خوبی را همراه با تثبیت رنگ روی کاغذ ارائه می‌دهد.

2 ) محدودیت‌های بسیاری از روش‌ها در رابطه با چاپ روی سطوح مختلف را کنار می‌زند. در روش آفست، امکان چاپ روی بسیاری از سطح‌های گوناگون وجود دارد.

3 ) با توجه به این‌که این روش برای چاپ در تیراژ بالاست، هزینه‌ها را به‌طور محسوسی کاهش می‌دهد.

4 ) فرآیند چاپ در این روش، از سرعت بالایی برخوردار است.

 

معایب

در کنار مزایای ذکرشده، این روش معایبی نیز همراه خود دارد؛ موارد زیر اصلی‌ترینِ آن‌ها محسوب می‌شوند:

1 ) دستگاه چاپگر آفست بسیار گران‌قمیت است.

2 ) راه‌اندازی این دستگاه زمان و ضایعات زیادی دارد، به همین دلیل هزینه راه‌اندازی بالایی دارد.

3 ) فرآیند چاپ در این روش پیچیده است، بنابراین برای حفظ کیفیت کار، نیازمند استفاده از اپراتور آموزش‌دیده هستید.

 

کاربردهای چاپ افست

در کنار چاپ روزنامه‌ها، کتاب‌ها و سایر کاربردهای سنتی چاپ آفست، در این نوشته قصد داریم با پنج مورد از محصولات تولیدی با چاپ افست آشنا شویم که در زندگی بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین چاپ تراکت، چاپ بروشور، چاپ کارت ویزیت، چاپ سربرگ و چاپ برگه یادداشت را به‌عنوان کاربردهای این روش از چاپ در ادامه معرفی خواهیم کرد. شایان ذکر است که مراکز معتبر اینترنتی، این محصولات را از طریق چاپ آنلاین نیز به مشتریان خود عرضه می‌کنند:

1 ) چاپ تراکت

استفاده از تراکت با حداقل هزینه در حجم وسیعی از شهر، یک راه ساده و به‌صرفه برای معرفی کسب‌وکار یا محصولات شماست. درواقع تراکت تبلیغاتی، برگه‌ای چاپ‌شده و تانشده است که برای اطلاع‌رسانی به مردم در رابطه یا یک رویداد یا معرفی محصولات مختلف استفاده می‌شود.

چاپ تراکت به روش آفست، معمولا در 7 سایز استاندارد و تعریف‌شده اتفاق می‌افتد. ابعاد A3، A4، A5، A6، B4، B5 و B6 موارد استانداردی هستند که تراکت‌ها در آن‌ها تولید می‌شوند. عموم تراکت‌ها به‌صورت رنگی و روی برگه گلاسه چاپ می‌شوند، اما امکان چاپ آن‌ها بر برگه تحریر و انواع دیگر کاغذها نیز وجود دارد.

A5 پرکاربردترین سایز میان تراکت‌های به‌شمار می‌رود. چاپ این تراکت‌ها روی گلاسه 135 گرم، گلاسه 170 گرم، تحریر 80 گرم، تحریر 80 گرم ایرانی، کاغذ کرافت و تراکت لاکچری گلاسه 300 گرم با روکش سلفون مات و یا براق، انجام می‌گیرد.

2 ) چاپ بروشور

اگر به‌دنبال یک راه ساده و تاثیرگذار برای تحت‌تأثیر قراردادن مشتریان یا معرفی کسب‌وکار خود با هزینه حداقلی هستید، می‌توانید از بروشورها کمک بگیرید. بروشورها کتابچه‌ها یا مجله‌هایی هستند که صفحات مختلف آن حاوی تصاویر و شرحی بر ویژگی‌های محصولات و خدمات شماست.

چاپ بروشور به شیوه آفست عموماً روی برگه گلاسه 120 گرم، گلاسه 135 گرم، گلاسه 170 گرم، گلاسه 300 گرم با روکش و همچنین کاغذ تحریر 80 صورت می‌گیرد. هرکدام از محصولات چاپی ذکرشده روی انواع برگه‌ها، در سه ابعاد A3، A4 و A5 تولید می‌شوند.

گفتنی است که برگه‌های گلاسه 135 گرم، 170 گرم و 300 گرم، نسبت به سایر کاغذها در چاپ بروشور محبوبیت بیشتری دارند.

3 )  چاپ کارت ویزیت

کارت ویزیت ابزاری برای معرفی و یک راه ارتباطی برای دسترسی مشتریان به شماست. کارت ویزیت یکی از مؤثرترین و ارزان‌ترین ابزارهای تبلیغات و بازاریابی به‌شمار می‌رود، چراکه به‌وسیلهٔ آن، اطلاعات یک شخص یا کمپانی به ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

 

4 ) چاپ سربرگ

بخش بالایی نامه‌های اداری که شامل نام سازمان، نشان و آدرس می‌باشد، سربرگ نامیده می‌شود. این قسمت معمولاً با یک نام، آدرس، نمادی(لوگو) از شرکت مربوطه و گاهاً یک الگوی پس‌زمینه پُر می‌شود. البته گفتنی است که اصطلاح «سربرگ» عموماً به تمام برگه‌ای اشاره دارد که برای چنین مواردی چاپ می‌شود.

درواقع چاپ سربرگ و ست اداری و مدیریتی، یکی از اجزای اصلی تبدیل شدن به یک کسب‌وکار بزرگ، مهم و پایدار است. گفتنی است که استفاده از روش آفست برای چاپ سربرگ، معمولاً روی برگه‌های تحریری 80 و 100 گرم، کتان 120 گرم و کارتی 140 گرم انجام می‌پذیرد.

5 )  چاپ روی جعبه و کارتن

در بخش‌های مختلف این مقاله اطلاعات کلی و مهم را در خصوص چاپ افست و روند کار آن ارائه کردیم. در آخر باید به این موضوع اشاره داشت که تمامی جعبه های لمینتی از طریق چاپ افست تولید می‌شوند و نسبت به جعبه های فلکسویی کارایی بیشتری دارند.

مشتریانی که در صدد تولید جعبه های بسته بندی با کیفیت هستند، می‌توانند جعبه های لمینتی سفارش دهند. جعبه های لمینتی با چاپ افست تولید می‌شوند و از نظر ظاهری بسیار جذاب و مشتری پسند می‌باشند.

 

جمع بندی نهایی از چاپ افست

چاپ آفست که با عناوین لیتوگرافی آفست و لیتوآفست نیز شناخته می‌شود، نوعی از انواع چاپ محسوب می‌شود که با تنوع رنگی فراوان و برای تیراژهای بالا، روی انواع کاغذها قابل انجام است.

در این شیوه از چاپ، معمولاً تعداد تیراژ بالاست، از ترکیب رنگی CMYK استفاده می‌شود و محدودیت کمی در رابطه با جنس اجسام مورد چاپ وجود دارید. این موارد، اصلی‌ترین تفاوت‌ها میان روش آفست و دیجیتال هستند.

در پایان نیز گفتنی است که در کنار کاربردهای سنتی مانند چاپ کتاب و روزنامه، استفاده از چاپ به روش آفست کاربردهای گوناگونی دارد. چاپ تراکت، چاپ بروشور، چاپ برگه ویزیت، چاپ سربرگ و نهایتاً چاپ روی جعبه وکارتن، مواردی بودند که در این نوشته معرفی کردیم.

 

اگر چنانچه شما نیز برای بسته بندی محصول تولیدی خود نیاز به کارتن و یا جعبه مقوایی دارید، ما در کارتن سازی مارال آمادگی تولید هر گونه کارتن و یا جعبه مقوایی را در تیراژهای گوناگون داریم . در صورت تمایل برای برقراری ارتباط با ما می‌توانید با شماره زیر در تماس باشید.

09133083071

  • کارتن مارال

طرح گرافیکی جعبه و کارتن

طرح گرافیکی جعبه و کارتن را از دو نظر می توان بررسی کرد، یکی نوع دستگاه چاپ و به عبارتی روش اجرا و دیگری طرح گرافیکی که شامل تصویر و متن می باشد . در این مقاله ما فقط جنبه طرح گرافیکی جعبه و کارتن را مورد بررسی قرار می دهیم .

 

طرح گرافیکی جعبه و کارتن

بخش های طرح گرافیکی جعبه و کارتن

طرح گرافیکی جعبه و کارتن را می توان به دو بخش تصویر و متن تفکیک کرد که در ادامه به نکات هر یک از این دو موضوع خواهیم پرداخت .

 

بخش اول: تصویر طرح

از پارامترهای یک طرح گرافیکی خوب برای جعبه و کارتن استفاده از تصاویر مناسب و جذاب می باشد که برخی از نکات یک تصویر تاثیرگذار را مرور می کنیم.

 

 

1 )  تصویر محصول در طرح گرافیکی جعبه و کارتن

برای هر محصول یکی از تصاویری که می تواند در یک کار گرافیکی خوب و در راستای معرفی و ایجاد جاذبه در مخاطب از آن بهره مند شد تصویری از خود محصول است. در این خصوص باید از عکاسان حرفه ای و تکنولوژی عکاسی صنعتی بهره برد. طراحان هم موقع استفاده از تصویر محصول باید به کنتراست و طیف رنگها، رزولیشن و بطور کلی کیفیت تصویر دقت لازم را داشته باشند.

 

 

2 )  تصاویر انگیزشی در طرح گرافیکی جعبه و کارتن

تصاویر جذاب و هنری یا تصاویری از طبیعت یا تصاویری از اماکن معروف هر منطقه و به طور کلی هر تصویری که جاذبه بصری ایجاد کند و برای چند لحظه هم که شده نظر مخاطب را به محصول جلب نماید. بنابراین با انتخاب یک عکس خوب میتوانیم گامی برای بازاریابی و جذب مشتری برداریم.

 

 

 

3 )  تصاویر هندسی و علائم در طرح گرافیکی جعبه و کارتن

علامت های هشدار و علائم استاندارد که هر کدام بیانگر مطلبی است از دیگر موارد تصویر به شمار می رود . استفاده از آنها برای اطلاع رسانی برخی موارد مانند شکننده بودن کالا یا روش بهینه حمل و نقل کالا و یا حتی علائم بهداشت و سازمان استاندارد کشوری را شامل می گردد.

تصویر لوگو شرکت تولید کننده نیز در همین گروه تصاویر بشمار می رود.

 

 

بخش دوم: متن و طرح پیام

متن و نوشته روی جعیه یا کارتن یکی دیگر از مهم ترین پارامترهای طراحی به حساب می آید. یکی از وظایف هر طرح گرافیکی رساندن پیام به مخاطب است. متن و نوشته روی کارتن یا جعبه مستقیم ترین اثر را بر روی مخاطب خواهد داشت. در ادامه ی مطلب نقش متن در طراحی کارتن و جعبه را  بررسی خواهیم کرد.

 

1 ) اطلاعات فنی و مشخصات ظاهری محصول

توضیحاتی در مورد محصولی که درون جعبه و کارتن قرارداده شده است از اصلی ترین و بدیهی ترین وظایف متن طرح خواهد بود. اطلاعات عمومی از قبیل حجم، وزن، تعداد و اطلاعات اختصاصی مانند ولتاژ، توان، مواد اولیه و غیره از مواردی است که به تشخیص تولید کننده، باید بر روی جعبه و کارتن درج گردد.

 

2 ) جملات انگیزشی

استفاده از جملات تاکیدی و انگیزشی مانند پرقدرت ترین، با سابقه ترین، بی نظیرترین، انحصاری، خوش مزه، به یادماندنی و دیگر جملاتی شبیه این موارد که بگونه ای شعار تبلیغاتی محسوب می شود، در جذب مخاطب تاثیرگذار هستند . البته باید متناسب با محصول و با مشورت تولید کننده و مسئول تبلیغات شرکت بهترین جمله انگیزشی را برای محصول خود انتخاب و به عبارتی شعار تبلیغاتی خود قرار داد.

نکته قابل توجه اینکه معمولا این گونه جمله ها در قسمتی از کارتن و جعبه قرار می گیرد که وقتی محصول در فروشگاه ها برای عرضه قرار گرفت به راحتی قابل رویت باشد.

متن ها گاهی باید بصورت جدی، گاه طنزآمیز و گاهی با ایجاد هیجانات و عواطفی همچون ترس از عدم استفاده یا به یاد آوردن یک خاطره مشترک و نوستالژی بیان گردد. بررسی اینکه پیام را بطور مستقیم و بدون پیچیدگی بیان کنیم یا بصورت تلویحی و با استفاده از کنایه از دیگر مواردی است که زمان طراحی پیام و متن محصول باید مدنظر باشد.

 

3 ) فونت خاص

بهره گیری از لوگو تایپ و فونت خاص یکی دیگر از پارامترهای اساسی در طرح گرافیکی بسته بندی به شمار می رود. البته فونت در عین خاص بودن باید قابلیت خوانده شدن برای عموم مردم را داشته باشد. گاهی دیده شده برای ابداع فونت خاص نه تنها به سمت ناخوانا نویسی بلکه به سمت زشت و بدون تناسب نویسی سوق پیدا کرده است. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای رسیدن به فونت جذاب از اساتید طراحی گرافیک بهره مند شوید تا نکات هنری مانند تناسب ابعاد حروف و یا فاصله بین کلمات به خوبی رعایت شود.

 

 

کارتن سازی مارال با خلاقیت بالا طرح گرافیکی جعبه و کارتن های شما را با بهترین کیفیت چاپ، اجرا و تولید می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش با ما در تماس باشید .

09133083071

  • کارتن مارال

قالب سازی جعبه و کارتن

قالب سازی جعبه و کارتن از جمله خدماتی به حساب می آید که برای تیغ زدن و برش و خط‌ تا و پرفراژ زدن بوسیله دستگاه دایکات و لترپرس انجام می گردد. از قالب سازی برای بسته بندی و تولید جعبه و کارتن و انواع ست‌اداری و بروشور و کاتالوگ با طرح های خاص و … استفاده می شود.

 

 

قالب سازی جعبه و کارتن

مراحل قالب سازی جعبه و کارتن

قالب سازی جعبه و کارتن عمدتا به روش دستی و دستگاه لیزری انجام می شود.

کسانی که به چاپخانه های مجهز به تولید جعبه های مقوایی سیستم چاپ افست یا فلکسو رفته اند، حتما در آنجا قالب‌های چوبی زیادی دیده اند که برای شکل های جعبه یا فولدر و حتی پاکت نامه و … وجود دارد.

این قالب ها در اندازه های مختلف برای طرح های مختلف طراحی و ساخته می شوند. به عبارتی برای برش خاص کاغذ، مقوا، کارتن و … مانند یک فولدر یا پاکت نامه یا کارت ویزیت یا لیبل محصولات و بسته بندی و جعبه و کارتن و … استفاده می شوند.

ساختار این قالب ها به دو بخش اصلی تقسیم می شود. بخش اول که به عنوان سطح اصلی قالب و نگهدارنده سایر اجزا آن تخته چند لایی است. این تخته از نوع مخصوصی بوده و تعداد لایه های آن از چهار لایه به بالاست و به دلیل تحت فشار بودن آن در هنگام استفاده از دستگاه لترپرس و تحمل فشار دائمی باید دارای استحکام بالایی باشد. لذا از چند لایه چسبیده شده به هم استفاده می شود.

بخش دوم تیغه ها هستند، این تیغه ها دو کار اصلی را انجام می دهند. نوع اول برای برش و نوع دوم برای ایجاد خط تا، استفاده می شود. به عنوان مثال کناره های یک جعبه دستمال کاغذی باید جدا شوند و تیغه های دیگر فقط باید فشار تعریف شده ای را به کاغذ یا مقوا وارد کند تا به خم شدن آن ( تا شدن) کمک کند.

بنابراین وقتی مقوا یا کاغذ مورد نظر برای قالب زنی، پس از انجام عملیات چاپ بین قالب و صفحه فشار قرار می گیرد، تیغه های برش مقوا را بریده و تیغه های خط تا فشار مناسب را وارد می کند تا بخش مربوط به خط تا براحتی انجام گیرد.

برای ایجاد خط ‌تا باید بین مقوا و سطح زیرین آن کمی برجستگی بوجود آید تا تیغه عمل کرده و با فشار وارد به مقوا محلی برای ایجاد خم داشته باشد. این بخش در ایران به زیر چسبانی معروف است.

در نهایت پس از تیغ خوردن کار ، مقوای قالب خورده آماده است تا پوشال گیری شود. به عبارتی بخش های اضافی موجود در کناره ها و سایر قسمت های اضافی از طرح اصلی جدا می شوند. این کار (پوشال‌گیری) هم بصورت دستی و هم بصورت و ماشینی انجام می شود.

قالب در قالب سازی جعبه و کارتن از روی نقشه طرح جعبه یا اقلام چاپی دیگر ساخته می شود. برای قالب سازی جعبه و کارتن حتما باید نقشه وجود داشته باشد. این نقشه همان طرح تیغ مربوط به طرح اصلی است که در آن محل برش و خط تا و محل یا محل های چسب زنی مشخص شده است.

در نقشه یک جعبه یا کارتن مانند نقشه یک ساختمان ، تمام جزییات باید مشخص باشد. همچنین در روشهای پیشرفته تولید، قبل از تولید آن، توسط نرم افزارهای سه بعدی، می توان هم مراحل و هم نتیجه نهایی را بصورت مجازی مشاهده کرد و پس از بررسی و رفع اشکالات احتمالی، تولید نهایی را انجام داد.

نقشه یک جعبه باید توسط متخصص طراحی شود هر چند در ایران این موضوع تا حد زیادی ناآشناست و لی به هر حال پس از ارائه طرح اولیه توسط گرافیست، متخصص آن را به زبان فنی تبدیل به نقشه می کند.

برای قالب سازی جعبه و کارتن دو روش اصلی وجود دارد. روش اول برای ساخت این قالب ها روش سنتی یا دستی است که در آن ابتدا با استفاده از چاپ نقشه قالب و چسباندن آن روی تخته مخصوص، با استفاده از اره مویی دستی یا اره مویی های صنعتی بزرگ، اقدام به برش خطوط مربوط به محل قرار گرفتن تیغه ها می نمایند. این کار بسیار وقت گیر و دارای خطای بیشتری بود.

 

قالب سازی جعبه و کارتن با برش لیزری

هم اکنون در تمام دنیا و در ایران از دستگاه‌های پیشرفته لیزری برای برش استفاده می کنند که هم سرعت و هم دقت بسیار بالایی دارد.

با وجود برش لیزری می‌توانیم به گوشه ها و خم هایی دست پیدا کنیم که با روش دستی امکان نداشت.

حال پس از برش و آماده سازی تخته مخصوص، تیغه ها نیز طبق نقشه ها باید آماده شوند. این تیغه ها به صورت رول هستند و باید نسبت به نیاز، برش خورده، خم شوند و در محل خود روی تخته قرار گیرند.

 

قالب سازی جعبه و کارتن با روش دستی

در روش دستی قالب سازی جعبه و کارتن، برش و خم کردن این تیغه ها با ابزار های معمولی بود که هم زمان زیادی می طلبید و هم دقت و ظرافت لازم را نداشت.

با پیشرفت این بخش از صنعت، دستگاه هایی ساخته شده اند که فقط کافی است نقشه مربوط به طرح را به صورت دیجیتالی به دستگاه وارد کنیم تا برش ها و خم های لازم را با دقت بسیار بالا تولید کنند. نکته جالبی که وجود دارد این است که در هر دو روش قالب سازی جعبه و کارتن مرحله نهایی با دست انجام می شود.به عبارتی جاسازی و قرار دادن تیغه ها در شیارهای ایجاد شده بر روی تخته باید دستی باشد.

پس از جاسازی تیغه ها، قالب آماده است تا برای نصب روی دستگاه ارسال شود. این که از لفظ ارسال استفاده کردیم دلیل داشت. در هر صنعتی برای تولید بخش‌های مختلف آن صنعت، مشاغل گوناگونی پدید می آید تا با همکاری هم بتوانند بخش‌های مختلف را طراحی و آماده سازی و تولید کنند تا محصول نهایی آماده و در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

 

کارتن سازی مارال آمادگی تولید هر گونه قالب کارتن و یا جعبه مقوایی را در انواع گوناگون دارد .همچنین توانایی تولید و ارسال به سراسر ایران را دارا می باشد .

در صورت تمایل برای برقراری ارتباط با ما می‌توانید با شماره زیر در تماس باشید.

09133083071

  • کارتن مارال